Følgere

mandag 13. juni 2016

Etter En Lang Stunds Stillhet tar vi en tur i skogen og ROPER!


I
Over himmelen fløy et fartøy
Og sydde en søm
Som skal bli din drøm

II
Fioler er grønne
Fioler er blå
Urin er gult om morgenen
Og det er du og.

III
i den lyse sommernatten
svømmer det langs elven en laks
som i morgengryet
klipper av søvenen med en saks.

IV
Om natten kommer katten
Ja,ikke til meg da
men til søpleskuret
Og de som har gjemt seg der
sitter i buret.


Noen ord om Empati

Jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg
jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg
jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg
jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg
syntes synd på sirkuselefanter
men skulle gjerne ha vært berømt selv

JA! JA! Javel jeg forstår det men nå snakker vi om meg ikke sant?


V
Står stille


VI
Har du hoppet over
leksene siden skolestart?
Da må du ta igjen det forsømte

Jeg har røngtenbriller
jeg trenger ikke å ta igjen noe som helst

(" Hvaaaa? Eeeer det RØNGT-EN-BRI-LL-ER?!"
 Spurte min smarte Matematikklærer)


VII
Sannheten er:
Dette skjedde i virkeligheten

Jeg HADDE Røngtenbriller

Og siden gjorde jeg lekser
Men sluttet på skolen

Rene Magritte: "The Collective Invention"
VIII

"Når jeg hører ordet Kultur...."

A: Liker du Chopin?

B: Jeg ELSKER Shopping!

IX

"Hvem sa at Romantikken var død?"
"Mannen med Ljåen"