Følgere

lørdag 29. mars 2014

Lørdagsspesial! "I dag (Det vakre Vårværet til tross); Vasker vi Badet Til Lyden Av; Miles Davis: "The Bootleg Series Vol-3, Miles At Fillmore!" (Releasedato 24.03.14; Lå i Postkassa dags dato Kl. 14.45!)

Nå,DER....DER Skulle Vi så DEFF ha Vøri Ka'l!!! Og ALLE KOnsertene har "The Joshua Light Show!" (Under)

"The Joshua Light Show"_ Banebrytende Milepæl i Scenebelysning Startet og skapt av Joshua White på 60- tallet. Her med showet "Wet Sun". På Scenen: Frank Zappa & Mothers Of Invention på Fillmore East; som var "The Joshua Light- Show''s Hjemmebane og Laboratorium! Desverre er det ikke prioritert fargefotos i Miles-Bookleten som gjengir Belysningen under hans Konserter.
E-N-D-E-L-I-G, så lå den i Postkassen: Kanskje den mest spennende utgivelsen i "The Bootleg Series" til nå: Miles's FILLMORE Konserter Sommeren 1970 i sin HELE, Uredigerte Form. Som Plutselig er en HELT NY skive, med HELT NY Musikk! Her får vi hele oppbyggingen og forgreningen utover...utover...mot steder Musikken aldri før hadde vært!
Den tidligere "At Fillmore"; FANTASTISK! Men Redigert ned til å passe Vinyl- Formatet som Dobbelt- album; som var standard formatet på Miles's Elektriske LIVE- Innspillinger 1970- 75. På denne gir det også inntrykket av å være en nærmest Freebag- Konsert. I tillegg til at Saksofonist Steve  Grossman's Soli, er nesten totalt bortredigert i fra denne innspillingen.
1970:
Miles Davis har gradvis Trancendert Musikken over til et Elektrisk sound; og da han entrer scenen på Fillmore East sommeren 1970, er det sammen med de ledende Rock- Navnene i tiden.
I Quincy Thorpes /Miles Davis  "The Aoutibiograph In his Own Words"; hadde Miles mye godt å si om flere av Musikerne han var booket sammenmed. Bl a Jerry Garcia beskrev han som "A  Mellow-spoken, nice Person, and so definitely a Musician".
Steve Miller; som vi ser re oppført på Balkadinen på Bildet fra Bookleten til Box-setet; hadde han tilsvarende lite smigrende ting å erindre:
"He made a lot of fuzz over that he ment we played into his bill; and his manager was on us, saying we'd "Disrespecting Steve" and such. I don't know what he was all about; but he sure as hell couldn't play!"

Jaja...Miles la ikke noe imellom; og Miles's musikk i fra denne tiden kunne være Musikk med enormt mye Sinne i seg.
Borgerettsbevegelsen hadde utviklet seg i til Huey Newton og The Black Panthers.
James Brown sang "Say it Out Loud: I'm Black and I'm Proud".
Isaac Hayes og Richard Roundtree lagde køer rundt kvartalet på Kinoene som viste SHAFT.
Og på Scenen kom Isaac Hayes iført gullenker som han "brøt" seg fri fra akkurat da bassen kommer inn på "Theme From SHAFT" (Nei. Ikke noe "Robo- SHAFT" nå, nei. Helt riktig!), og det så godt som 100 % Afro-Amerikanske publikummet gikk bananas!
De Amerikanske (løpe?)-atletene hadde vist en Militant hilsen på Seierspallen i Mexico City 1968 (Noe jeg så på Radionette Sort/Hvitt- TV'n sammen med fattern da det skjedde!)

MIles Davis var mere en del av dette enn Rock- Scenen på Fillmore, som fortrinnsvis var hvit middelklasse-ungdom med Hippie og Fredsbevegelsen som base.
Men Fillmore- Publikummet ble trukket inn i Miles til tider mørke Mystisime og Hypnotisert og forlot Fillmore-Auditoriet med en utvidet horisont. Langt mere holdbar og Mind-Expanding enn de psykedeliske stoffene som ble intatt,og som var en del av tidsånden.

Og her sitter jeg og duver med og skriver. Men det jeg egentlig skulle gjøre, var å vaske badet.
Vel; da setter jeg i gang sammen med CD- 3.

(Vinyl- Utgaven av denne boksen, blir nok i dyreste laget for meg. Og jeg har alle de foregående "Bootleg Series", og ellers alle Miles- skivene fortrinnsvis på CD. Så jeg vil ikke bryte rekken heller.)