Følgere

torsdag 26. september 2013

Mine Damer, OG Herrer: HER ER DEN; Novellesamlingen Som Ga Denne UNIKE BLOGGEN Idéen til dets Navn!!

Donald Barthelme: "Byens Liv".Oversatt av Olav Angell (Som UT ble kjent med som Forfatter av "Knut Gribb"- Romaner!) Omslag: Peter Haars (Selvfølgelig! "Lanterne"- Serien må ha vært mannens Levebrød på 70- Tallet!) Gyldendals Lanterne-Serie 1978.
Hvilken Bokelsker med hang til Anarkistisk Tullball kan Motså en "Vaskeseddel" som dette?


Ja; Akkurat som DERE, Kjære Lesere; Ikke har Kunnet Motstå ETT-ENESTE-ETT av alle Inleggene i de drøyt tre Årene denne Blogg har eksistert; Og nå tenker dere kanskje
"Ååååh! Den MÅ jeg lese! Jeg Måååå!". Ja; Kanskje, altså.
Men da; må vi nok skuffe dere en smule.
Denne boken er ikke lengre tilgjengelig i Norsk oversettelse annet enn de eksemplarer som skulle dukke opp i Byens Antikvariater, Desverre.
Men Fortvil ikke. Kanskje Deichmannske Bibliotek har den?
Dette er en mulighet jeg helt klart ville ha sjekket ut.
I Mellomtiden, kan du lese "Son Of Byens Liv"; Eller "Byens Liv Under Tabloidenes Subversive Skremsel".

* * *
Slik Begynte det:
Med små vers og vers og sånn....
DUNDER

Dunder-Karlsson
Dunder-Salt
Dunder-Blunder
Dunder- Knæsj
Dunder-B...
Nei-Nei-Nei-Neineinei!!!

* * *
Navnet Skjemmer Ingen.

"JEG FANT! JEG FANT!"
...?

"JEG FANT! JEG FANT!"

Jaa....?

"JEG FANT! JEG FANT!"

(Ignorerer...)

"JEG FANT! JEG FANT!"

"Okay! , sier du hva du fant! Hvis ikke, så..."

"Et gjøkur. Et lommespeil og en kam."

?!......"Et Gjøkur?!"

"...OG et Lommespeil! OG en Kam!"

"Døh, Finn. Kul'n 'a.Er'u helt Ko-Ko, elle'?"

* * *
Sport og Folkeopplysning

OGROSENBORGKOMMERINNFRAHØYRE MENBLIRTAKLETAVHAMKAMSOMBLIR DRIBLETAVROSENBORGSOMLEGGERBALLENKLARFORENKJEMPESJANSEOGDETER
Stang-Ut
Stang-Inn
Stang-Ut
Stang-Inn
Stang-Ut
Stang-Inn

I Romsdals Budstikke dagen etter:
"Slike usedeligheiter vi fikk servert
i gårsdagens Sportsrevy,skal me ikkje ha noko av
her i Roms
Kommentatoren formeleg velta seg 
i eit vokabular som sjølveste Clay Allison hadde røydma av
Og han Clay Allison;
Han ska me ikkje spøke med i slike henseender
for han har vel..."

"Korleis har det seg at du har så god greie på Clay Allison?"

"Eg har ikkje god greie på Clay Allison;
men alle veit då at han ikkje er noke for Kjøpmannen her hos oss."
Og no som alle ungdommane skal sjå Cupfinalen kan me ikkje være kjende med,
at dei lærer seg slikt som hører ekteskapet til
uten anstand av kjerka og foreldre, og dessutan...

(Dessuten er du "Full o' Shit".)

Korte sjørt er forbutt på Korrekturavdelingen i Romsdal Budstikke.

* * *

Calypso-A-Go-Go! Stockholm - New York City.
"Hvis jeg var Verdens Største Calypso- Sanger; skulle jeg ha takket nei til å være Pauseinnslag i Svensk 
"Kvitt Eller Dobbelt".

Jaha, du....Ja det......kunne vel vært... (Åh Herreminskaper!)

Hva er så DETTE?
JO!:

En gang i det Herrens År 1989; Viste SVTV, husker ikke om det var SVTV-1 eller SVTV-2 Spørreprogrammet "Kvitt eller Dobbelt" på Fredagskveldene.

Det var ganske så forskjellig fra det Sobre NRK- varianten, med masse 80-Talls Glitter og fjas og Musikalske innslag 
(Ikke Platelanseringer; Men spesialskrevne, Revyaktige sangnumre. 
Eller Innleide "Topp-Artister" fra det store utland.)
Så var det også med karen som iflg. en høyt eskaltert programleder skulle forestille
"En av Verdens Største Calypso- Sangere", 
som var en Afro- Utseende fyr  med strutsefjær og Smaragdgrønn Glitrende "Kelnerjakke".

Han, skulle framføre en sang som heter "Hot-Hot-Hot"
Hmmm? Ja DEN "Hot-Hot-Hot" ja.
Og...HVANÅDAH?! Nei, jeg VET det. Det er IKKE en "Calypso-Sang", nei. Det er liksom poenget etterhvert her, det.

Så, etter at en helt VILL programleder vrælte at 
"SÅ HER ER HAN!! EN AV VERDENS STØRSTE CALYPSO-SANGERE; 
Med HOT!...- HOT!...- HOT!!!...."
Spratt altså denne kreaturen fram og Musikken startet.
OG da vokalen kom inn; var han ikke reddere enn at han prøvede å synge med på Playback- sporet. 
Men det, ser'u; var ingen god idé. 
For da ble det så alt for, alt for tydelig at "Verdens Største Calypso-Sanger", 
hadde en helt annen stemme enn den på Playback-sporet.
Og DET, er ikke det minste rart. 
For det vi hørte; var nemlig Ex- New York Dolls Vokalist  
David Johansen, som slett ikke er noen Calypso Sanger, og ihvertfall ikke i fra Karibien- Land.

Mere presist; var det hans versjon av "Hot-Hot-Hot" på "Buster Pointdexter"- albumet; som var et slags Alias han opererte med; eller "eponymous", som Wikipedia beskriver prosjektet som.

Er dette en Calypso-Sanger? NEI! Men han ser ikke mye ut som en GLAM/ Post-Punk- Artist heller; Men "Buster Pointdexter"- Prosjektet, kan vel best beskrives som "Party-Rock". Buster Pointdexter; Antagelig lykkelig uvitende om hans eponymous- S UPER- utgave som Afro-Karibisk "Calypso-Sanger" på SVTV, og "Kvitt eller Dobbelt"!
Men de som var Publikum på Kvitt eller Dobbelt; hadde garantert IKKE peil på hvam David Johansen var; da det var fyllt opp med 45-60 + + "Medel-Svensson" plus noen unger all the way.
(En 45-åring i 1987; var av "Pre-Rock'n Roll" generasjonene. Nesten, ihvertfall. De skulle antagelig være de Første Rockabilly- ungdommene. Og i Svensk sammenheng da antagelig "Raggare". Men "Raggare" var ikke Publikum i Kvitt eller Dobbelt!)
Og Publikum, var over seg imponert av denne Verdenssensasjonen fra varme Himmelstrøk, 
som Mime-Sang "Hot-Hot-Hot", og "Tilfeldig" kom bortpå de få av de ikke så altfor gamle damene på første benk.
Publikum OG noe merkeligere SVTV; slukte hele Hoaxet RÅTT med søkke og snøre sluk og hele jævla fiskestanga, virket det som.

Jeg har aldri glemt dette. Og jeg tenker på det kanskje én gang hver eneste dag.

Hvada "Blogging kan tydeligvis være god mentalhygiene også" ?!?!!